Najczęściej zadawane pytania

Poniższa lista prezentuje najczęściej zadawane pytania, które otrzymujemy od naszych Klientów. Każde z nich zostało opatrzone dokładną odpowiedzią - można ją zobaczyć, klikając w tytuł zagadnienia. Jeżeli nurtuje Państwa jakaś kwestia, która nie została jeszcze opisana, prosimy o skorzystanie z formularza kontaktowego.

Zakup hostingu

Możliwe jest dwojakie zamówienie hostingu:

  • wybór pakietu - skorzystanie z gotowej oferty hostingowej i wybranie odpowiedniego dla Państwa pakietu - kwota usługi jest z góry określona.
  • konfiguracja - skorzystanie z narzędzia konfiguracji hostingu, który pozwoli na samodzielne ustalenie najważniejszych parametrów serwera. Cena takiego rozwiązania jest ustalana indywidualnie, na podstawie analizy przysłanych wymagań.

Hosting sprzedawany jest w różnych pakietach standardowych oraz pakiecie uniwersalnym - określanym przez samego Klienta. Cena standardowych pakietów jest ustalona z góry i dokładnie opisana w ofercie hostingowej. Ustalanie spersonalizowanych wymagań serwerowych poprzez konfigurator jest wyceniane indywidualnie.

Ceny pakietów standardowych podawane są w rozliczeniu rocznym:

  • initMicro - 20 PLN netto (24,60 PLN brutto)
  • initMini - 35 PLN netto (43,05 PLN brutto)
  • initBasic - 50 PLN netto (61,50 PLN brutto)
  • initBasic+ - 80 PLN netto (98,40 PLN brutto)
  • initMaxi - 100 PLN netto (132,00 PLN brutto)

Są to trzy kroki, które należy wykonać, by korzystać z hostingu na xhg.pl:

  • wybór pakietu: należy wybrać jeden ze standardowych pakietów bądź skonfigurować własny serwer
  • składanie zamówienia i dokonanie płatności: kolejny etap to wypełnienie prostego formularza zamówienia, podanie nazwy użytkownika oraz hasła do konta, a także danych teleadresowych; po wysłaniu zgłoszenia, na stronie pojawi się informacja, w jaki sposób można zapłacić za wybrany wcześniej pakiet hostingowy (przelew bankowy / płatność online).
  • aktywacja konta: w kilka godzin po złożeniu zamówienia i dokonaniu płatności, na podany w formularzu adres email zostanie wysłana wiadomość administracyjna o aktywowaniu nowego hostingu wraz z szeregiem informacji technicznych, potrzebnych do zarządzania usługą

Uruchomienie hostingu następuje w momencie zaksięgowania opłaty rocznej. Najczęściej następuje to po 24h (w dniu roboczym) w przypadku przelewu oraz po 8h (w dniu roboczym) po dokonaniu płatności internetowej. W wyjątkowych przypadkach uruchamiamy hosting po przesłaniu nam na adres wplaty@xhg.pl skanu potwierdzenia przelewu bankowego. W tytule wiadomości prosimy wpisać nazwę użytkownika hostingu.

Jeżeli minęły 24h (dni roboczych) od zamówienia hostignu, a na podany w formularzu email nie przyszła wiadomość potwierdzająca aktywację hostingu, prosimy o przesłanie na adres wplaty@xhg.pl skanu potwierdzenia przelewu bankowego. W tytule wiadomości prosimy wpisać nazwę użytkownika hostingu. W awaryjnych przypadkach, prosimy skorzystać z infolinii:

  • Infolinia xhg.pl: +48 693 980 643

Zarządzanie serwerem

Dla wszystkich użytkowników, którzy nie posiadają wystarczającej wiedzy, by administrować swoim hostingiem, przygotowaliśmy usługę supportową, polegającą na pełnej pomocy technicznej w zakresie moderacji i zabezpieczania konta hostingowego. W zakres usługi wchodzi:

  • tworzenie kopii zapasowych plików na serwerze
  • tworzenie kopii zapasowych informacji z baz danych użytkownika
  • konfigurowanie kont FTP
  • konfigurowanie kont email
  • instalowanie domen i subdomen na serwerze
  • doradztwo techniczne

Koszt powyższej usługi: 20 PLN netto / miesięcznie

Klientów zainteresowanych usługą supportową prosimy o wysłanie wiadomości email na adres support@xhg.pl, wpisując w temat wiadmości nazwę użytkownika

Wszystkie dane, dotyczące konta zostaną przesłane na wskazany w formularzu adres email w dniu jego utworzenia, czyli w kilka godzin po zaksięgowaniu wpłaty rocznej za usługę. Wiadomość zawierać będzie następujące informacje:

  • adres serwera konta FTP
  • nazwa użytkownika konta FTP
  • hasło użytkownika konta FTP
  • dane DNS